beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

det här var ju..

Av Becca - 22 december 2014 18:52

Najs?
Nej, inte precis.
Har sån jävla mensvärk att jag gråter... springer tillslut upp (dubbelvikt) och hittar inga jävla alvedoner... eh... heh *nervöst skratt* mamma? Vars ä alla alvedoner?
"Vi har bara en kvar..."
Vad...i... helvete... Proppar i mig den (jag behöver i vanliga fall två..) och springer in på toa eftersom jag kommer att spy vilken sekund som helst.
Så ja, nu sitter jag här med en OLIDLIG smärta i mage & rygg...
Tillslut blir man då desperat att man måste försöka tänka på annat:
"Undra varFÖR RYMDEN ÄR SÅ Stor..."
Sen blir det blodigt allvar och man blir så desperat att det blir:
"JÄVLAR VILKEN FIN VÄGG!!! ÅÅH, FIN VÄGG! ALLEDES GRÖN OCH UNDERBAR!! VÄGG VÄGG VÄGGELIVÄGG!!! *svimmar*"

Varför... gör det så ont, när det INTE ENS BLÖDER?!!! SLUTA KRAMPA!!!
Aj...
Oj kolla.... Axe! Snifff sniff... (aaajjj)

Fem minuter senare:
Nu avliiiider jag... VÄNTA!!! nej... det lättade i en sekund sen VART DET KRIG IGEN.... Jag svettas och fryser på samma gång... bevisar (OHMYFUCKINGGOD!) Inte det hur ont det gör vette fan vad som gör... Nuuu lättade det... JAG KAN ANDAS!!! neverMIND Falskt (uhuuuhuu) alarm...

Sitt väldigt stilla... ooh my god... det kanske gick över... AAAH (=ett snabbt sting av smärta) oh c'mon baby, jag vet att du vill ge dig... sluta kämpa... shyssanlull kokar kiiitteln full... aAah...lite ont men jag gråter inte llängre... aAh...
Två minuter av mindre smärtor... kanske kanske... Ropa inte hej förrän du är över bäcken, eller vafan man nu brukar säga...

Två droppar blod... VAR DET VERKLIGEN VÄRT DET?! NEEEJ, DET VAR DET INTE!
Det kanske blir bättre om jag lägger mig på golvet...

Okej... jag ligger på golvet och NÄMEN DU SKÄMTAR!!!! SÄG INTE ATT VI HAR BESÖK OCKSÅ!!! *pressar örat mot dörren* jamen de kan du gere fan på att vi har!! Men det är mensvärk vi snackar om... jag tror Jessica förstår.
Nämen nu kan jag ju faktiskt andas...

Mamma: "Beccis? Jessica är här!"

Jag: JAMEN SATAN I GATAN VAD NAJS!! HÄR SITTER JAG OCH SLÖSAR BORT TID! JAG KOMMEE GENAST! *Öppnar dörren och dör i steget*
Typ...

Nää men man måste ju försöka, nypa sig i låret och gå ut... jag bjuder på en bild.. av mig... på golvet... för typ fem minuter sedan... utan smink... no filter... Våga Vara Ful!
Kram!

 
 
Amanda

Amanda

30 december 2014 18:30

Stackare! Lider med dig, men det kanske finns hjälp att få!

Ta kontakt med din närmaste ungdomsmottagning eller skolsköterskan och berätta om de här problemen. Även om det är sjukt pinsamt.
Kanske kan du få p-piller eller något preventivmedel (eller nåt annat) som stoppar ner blödningarna och värken.
Hade själv stora problem men när jag fick p-piller så slutade mensen att komma helt och man slapp smärtan! Det hjälpte mig i alla fall.
Fick även svår blodbrist på grund av att jag blödde så mycket och blev yr och svimfärdig många gånger.

Ipren hjälper i alla fall på oss bättre än Alvedon då det får livmodern att slappna av mer. Ta två åt gången var 4:e timme. Choklad är oxå bra ( och gott ).

Men som sagt kolla med skolsköterskan eller din ungdomsmottagning! Det är helt klart värt det!

Kram på dig!
Caitlin och Amanda

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Becca

4 januari 2015 12:07


Ja asså, blir det värre måste jag ju söka hjälp men i dagsläget kör jag nog vidare på smärtlindring.
Vad fasen som helst är ju bättre än Alvedon, fast man blir lite lullig av Treo ;) iofs är ju det bara roligt!

Tack så mycket för hjälpen, verkligen. Nu vet jag ju iafl vad jag ska göra om det blir värre...
Kram på er, Systrarna knas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards